Jumaat, 19 Disember 2014

Hijrah pt 1

Dah lama dah aku rasa aku nak berubah. Rasa nak berhijrah. Rasa nak cuba jadi baik dan disayangi. Rasa nak disayang Tuhan.

Aku mula berjinak dengan indahnya islam. Masuk group islamik. Jumpa sahabat baru.

Bulan puasa hari tu.. bersungguh aku buat amal. Doa agar aku terus istiqomah. Doa agar ianya bukan cuma sementara.

Tapi....

Sungguhlah. Takdir Allah itu hebat. Hati ini Dia yang pegang. Godaan nafsu silih hari buat aku kembali ke tabiat lama.

Iman aku lemah. Takwa aku punah. Harapan aku lebur.

Hanya sebab...

Kalah dengan hawa nafsu sendiri.

Dan.. aku terus terbuai...

Sampailah datangnya hidayah mengetuk pintu hati aku.

Tapi.. untuk tingkatkan iman seperti dulu bukanlah senang.

Ambil masa.

Perlu semangat.

Aku masih goyah. Dan aku masih perlukan bimbingan.

Kak aed datang. Bantu aku.

Alhamdulillah.

Cuma.

Ya.

Masih goyah.

.....sampailah.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya juga manusia. Mengakukan khilaf. Jika salah, tolong berikan reaksi anda diruangan ini. Sekiaaan..