Selasa, 2 Jun 2015

Teruk

Aku tahu

Aku sedar

Aku ni teruk.

Suka marah-marah. Pemalas. Tak pandai. Suka buat benda sia-sia.

Tu lah aku

Tak membawa keuntungan. Parasite.

But... i'm trying to be good.

Nak jugak kadang2 rasa disayangi.
Rasa dibanggakan atas kejayaan aku.
Rasa seronok bila aku bahagia.

Teringin. Sangat.

Hidup aku tak habis dengan makan hati. Makan hati dengan sikap orang lain.

Rasa terpinggir.

Rasa langsung tak berguna.

That's why aku nak sangat berhijrah lepas spm.

Nak pergi jauh jauh. Yang tak ada siapa pun tahu kewujudan aku.

Mulakan hidup baru sebagai seorang Farah yang girang dan bahagia.

Yang baik budi pekertinya.

Yang...

Aku boleh mulakan segalanya yang baharu.

Tanpa ingat masa silam aku.

Aku nak. Sangat.

Hati dah pedih. Air mata dah kering.

Perit nak tempuhi hidup.

Pancaroba terlalu banyak.

Sabarlah duhai hati. Allah ada. Aku ada. Kita sama sama jadi Aku yang bahagia. Okay?

Belajar rerajin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya juga manusia. Mengakukan khilaf. Jika salah, tolong berikan reaksi anda diruangan ini. Sekiaaan..